و یاتاقانهای ساچمهای، یاتاقانهای غلتکی و یاتاقانهای مخروطی بر اساس نوع بار و سرعت شفت انتخاب میشوند. یاتاقانها و نصب و نگهداری دقیق آنها برای جلوگیری از خرابی زودرس ضروری است. هماهنگکنندهها در گیربکسهای دستی، تعمیرگاه گیربکس اتومات اصفهان سرعت چرخدندهها را قبل از درگیر شدن هماهنگ میکنند تا تعویض دنده روان و بدون ضربه تضمین شود و معمولاً از حلقههای اصطکاکی ساخته شده از مواد مقاوم در برابر سایش ساخته میشوند. کلاچ اتصال بین موتور و گیربکس را کنترل میکند و شامل یک صفحه فشار، صفحات اصطکاکی و فلایویل است. مواد اصطکاکی باید مقاومت حرارتی بالا و طول عمر مناسبی داشته باشند تا چرخدندهها در حین تعویض دنده آسیب نبینند و عملکرد گیربکس پایدار بماند. سیستم روانکاری شامل یک پمپ روغن، مسیرهای روانکاری و کنترل دما برای کاهش اصطکاک و دفع گرمای تولید شده است. افزودنیهای ضد سایش و ضد کف، طول تعمیرگاه گیربکس اتومات اصفهان عمر گیربکس را تضمین میکنند. گیربکسهای دستی به دلیل طراحی ساده، نگهداری آسان و دوام بالا محبوب هستند، اما به مهارتهای ماهرانه تعویض دنده از سوی راننده نیاز دارند، در حالی که گیربکسهای اتوماتیک با مجموعهای از توربینهای مبدل گشتاور، چرخدندههای سیارهای و شیرهای هیدرولیکی، تعویض دنده نرم و بدون دخالت راننده را فراهم میکنند و هزینههای تولید و نگهداری بالاتری دارند. گیربکسهای متغیر پیوسته (CVT) از تسمهها یا زنجیرهای فولادی و پولیهای مخروطی برای ارائه نسبتهای دنده پیوسته استفاده میکنند که مصرف سوخت و شتاب نرم را بهینه میکنند، اما محدودیتهای تحمل گشتاور بالایی دارند و نیاز به نگهداری ویژه دارند. گیربکسهای دو کلاچه، با دو بسته کلاچ مستقل، امکان تعویض تعمیرگاه گیربکس اتومات اصفهان دنده سریع بدون افت گشتاور را فراهم میکنند. این گیربکسها در خودروهای اسپرت و صنعتی استفاده میشوند، اما پیچیده و پرهزینه هستند. محفظه یا کیس گیربکس از تمام اجزا پشتیبانی میکند و در برابر لرزش و فشار مقاومت میکند،
- شنبه ۰۱ شهریور ۰۴ ۱۰:۲۹ ۱ بازديد
- ۰ نظر