تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در اصفهان

بارهای شعاعی ناشی از درگیری چرخ‌دنده‌ها در حین کار قرار دارد، بنابراین معمولاً از فولاد آلیاژی مقاوم در برابر سایش ساخته می‌شود که تحت عملیات حرارتی ویژه‌ای برای مقاومت در برابر خستگی و سایش قرار گرفته است. انتخاب و نصب تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در اصفهان یاتاقان شفت میانی باید تضمین کند که در حین تحمل بار ترکیبی، کمترین اصطکاک و بالاترین دوام را داشته باشد، زیرا در حین کار، حتی اگر وسیله نقلیه در حالت خلاص باشد، شفت دائماً در حال چرخش است. از نظر چیدمان، در بسیاری از گیربکس‌های دستی سبک، شفت میانی موازی با شفت ورودی و شفت خروجی است. این چیدمان به راحتی می‌تواند مجموعه‌ای از نسبت‌های دنده مختلف را به دست آورد و در برخی از گیربکس‌های سنگین یا ویژه، می‌توان از چندین شفت میانی برای انتقال گشتاور بالا با راندمان بیشتر استفاده کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم شفت میانی این است که نصب و راه‌اندازی یاتاقان شفت میانی آسان است. تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در اصفهان نکته کلیدی، تعادل آن است. اگر نامتعادل باشد، باعث لرزش و سر و صدا می‌شود که تأثیر منفی بر راحتی رانندگی و دوام گیربکس خواهد داشت، بنابراین باید در هنگام ساخت و مونتاژ دقت زیادی شود. در گیربکس‌های مدرن، چرخ‌دنده‌های روی شفت میانی معمولاً با دندانه‌های مخروطی یا مارپیچ طراحی می‌شوند تا درگیری نرم‌تری حاصل شود و سر و صدای کمتری تولید شود، اما این امر نیروی محوری را که یاتاقان‌های مناسب باید تحمل کنند، افزایش می‌دهد. روانکاری شفت میانی نیز یک مسئله حیاتی است. تماس مداوم بین دندانه‌ها باعث ایجاد گرمای زیاد می‌شود. بدون روانکاری مناسب، سایش و آسیب به سرعت رخ می‌دهد. بنابراین، کانال‌ها و اسپری‌های روغن به طراحی گیربکس اضافه می‌شوند تا اطمینان تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در اصفهان حاصل شود که تمام دندانه‌های روی شفت میانی همیشه در حالت کاملاً روانکاری شده هستند. از دیدگاه مهندسی ارتعاش، طراحی شفت میانی باید به گونه‌ای باشد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.