سطح بیرونی شفت خروجی اغلب مجهز به خار یا شیارهای دندانهدار است تا از درگیری روان با قطعه اتصال، مانند میل لنگ یا محرک نهایی، اطمینان حاصل شود. این پروفیلها باید با دقت بسیار بالایی ماشینکاری شوند تا انتقال قدرت بدون لغزش تضمین تعمیرگاه گیربکس ماشین چینی در اصفهان شود و سایش به حداقل برسد. در برخی از گیربکسها، به ویژه گیربکسهای دستی، شفت خروجی ممکن است چندین چرخدنده، ثابت یا متحرک، داشته باشد که یکی از آنها با انتخاب راننده از طریق اهرم تعویض دنده درگیر شده و نسبت دنده مناسب را تولید میکند. در حالی که در گیربکسهای اتوماتیک، نیرو از طریق یک مجموعه چرخدنده سیارهای به شفت خروجی منتقل میشود. یکی از چالشهای طراحی شفت خروجی، بالانس دینامیکی است. از آنجا که شفت مستقیماً با سرعتهای مختلف میچرخد، کوچکترین عدم تعادل میتواند باعث لرزش و سر و صدا در کل سیستم انتقال قدرت شود. بنابراین، در طول فرآیندهای تولید و مونتاژ به طور دقیق بالانس میشود. تعمیرگاه گیربکس ماشین چینی در اصفهان علاوه بر این، از آنجا که شفت خروجی مستقیماً به سیستم انتقال قدرت نهایی متصل است، طراحی دقیق آببندی در خروجی آن از محفظه گیربکس برای جلوگیری از نشت روغن بسیار مهم است. این امر به ویژه در گیربکسهای اتوماتیک صادق است، جایی که روغن گیربکس علاوه بر روانکاری، عملکرد هیدرولیکی نیز دارد. حتی کوچکترین نشتی میتواند بر عملکرد کل سیستم تأثیر بگذارد. در گیربکسهای صنعتی سنگین، شفت خروجی گاهی اوقات به صورت یک شفت توخالی طراحی میشود تا وزن کاهش یابد و به شفتهای دیگر یا حتی خطوط هیدرولیک اجازه عبور داده شود. در گیربکسهای مسابقهای، شفت خروجی ممکن است از یک آلیاژ سبک اما قوی (مانند فولاد کروم-مولیبدن) یا حتی یک کامپوزیت فلزی ساخته شود تعمیرگاه گیربکس ماشین چینی در اصفهان تا وزن کلی مجموعه کاهش یابد و در عین حال استحکام آن حفظ شود. روغنکاری شفت خروجی نیز بسیار مهم است.
- پنجشنبه ۳۰ مرداد ۰۴ ۱۲:۴۸ ۱ بازديد
- ۰ نظر